Így megy ez minden filmforgatáson, nem igaz? Két jelenet között betoppan Peter Sellers, hogy a főszereplőknek Grammy-díjakat adjon át. Teljesen hétköznapi eset. A felvétel az NBC külön kiadásában megy majd le, mi már most láthatjuk:

 

 

Két kategóriában is díjazták a Beatlest (ahogy Sellers szerinte viccesen mondja: Grandma Award-dal): az A Hard Day’s Night az 1964. év legjobb produkciójának, az együttes pedig a legjobb „új” előadónak elismerését kapta meg – igaz, hogy már két éve is tele voltak listavezetőkkel, de akkor még Amerikában a kutyát se érdekelték.

Persze mi sem tűnik természetesebbnek, mint hogy Lennonék megint díjakat nyernek, de azért érdemes megnézni azt is, hogy további négy jelölésük kikkel szemben bizonyult kevésnek:

A legjobb rock and roll felvételnek Petula Clark Downtown-ját választották, és az év lemeze sem az I Want To Hold Your Hand, hanem a The Girl From Ipanema lett a Gilberto & Getz-től. Hiába jelölték a Lennon-McCartney szerzőpárost az A Hard Day’s Night-ért, a szobrocskát Jerry Herman viheti haza a Louis Armstrong által népszerűvé tett Hello, Dolly-ért. Ami pedig az eredeti filmzenét illeti, a Mary Poppins betétdalával szemben ki is merne reménykedni?

Tegnapelőtt álruhás jelenetet forgattak. Vajon hasonlítanak idős(ebb) kori önmagukra?

A Beatles első filmje néhány hete érdekeltként várta az Oscar-gálát is, de végül sem a forgatókönyvírót, Alun Owent, sem a zenei rendezőt, George Martint nem díjazták. A film rendezőjét, Richard Lestert egyébként hideg zuhanyként érte, hogy az ő teljesítménye kevésnek bizonyult a jelöléshez. Sérült hiúságától nem független a tény, hogy a most forgó Help!-ben nem George Martin látja el a zenei rendezői feladatokat.