Ez sosem lesz kész. Simán lehet, hogy Lennon a végén a kukába dobja az egészet.

Nem tudni, George Martin meddig hajlandó még igazodni a szerző újabb és újabb ötleteihez, de egyelőre bírja cérnával. Vagy inkább szalaggal.

bő két hete készült felvételt Lennon ugyanis félretetette vele, és meggyőzte, hogy kezdjék elölről. Valamivel gyorsabb tempót akart, és nagyobb felhajtást, már-már kakofóniát. A többieknek is megjött a kísérletezési kedve; ennyi hangszer még sosem fordult meg a kezükben, mint a múltheti és a tegnapi felvétel során:

Lennon: akusztikus gitár, bongo, mellotron

McCartney: mellotron, basszusgitár, elektromos gitár, timpani, bongo

Harrison: elektromos slide gitár, svarmandal, timpani, maracas

Starr: dob, ritmuhangszerek

swondmandel.jpg

A svarmandal

Beszáll a „műszak” is, Mal Evans csörgődobon, Neil Aspinall guiron, Terry Doran pedig maracason működik közre.

gurio.jpg

A guiro

Lennon fúvósokat és vonósokat is követelt Martintól, aki megírta a szólamokat, tegnapra pedig be is rendelte a társaságot a stúdióba. Megérdemlik, hogy feljegyezzük a nevüket: trombitát fúj Tony Fisher, Greg Bowen, Derek Watkins és Stanley Roderick, gordonkán pedig John Hall, Derek Simpson és Norman Jones játszik.

beatles_georgemartinconducting.jpg

George Martin vezényel

Nos, nézzük, mi jött ki ebből a kreatív hangorkánból:

A dal szerkezete most már biztosan összeállt, legfeljebb a záró improvizáció tűnik kissé hosszúnak (ahol Lennon „cranberry sauce”-t, azaz áfonyaszószt emleget, minden bizonnyal a Strawberry Fields-ből asszociált szabadon).

Hihettük párszor (például ekkor, na meg ekkor), hogy a kész felvételt halljuk, ezúttal azonban egyértelmű, hogy legalább némi finomításra még szükség lesz. Ahhoz nem fér kétség, hogy ekkora metamorfózison Beatles-dal még nem ment keresztül stúdióban. A tépelődő Lennon viszont továbbra is elégedetlen.