A múlt héten még a Dr. Robert után két új dallal foglalkoztak, és további fejlesztéseket eszközöltek a Mark I-on. Az egyik új szám Harrisonnak abból a frusztrációjából fakad, hogy alig marad valami a pénzből, amit keresnek, mert a nagyját elviszi az adóhatóság.

 

 

Ehhez a Taxman című szerzeményhez McCartney egy meglehetősen bevállalós gitárszólóval járult hozzá, ami olyannyira megtetszett nekik, hogy újrahasznosították a már amúgy is szalaghurkokkal telerakott Mark I-ban. McCartney újra feljátszotta, majd visszafelé felhasználva csináltak belőle szalaghurkot, és keresték meg a helyét a közben készre csiszolt, minden eddiginél formabontóbb dalban.

John Lennon Paul McCartney George Harrison Ringo Starr Abbey Road-i stúdió Revolver Tomorrow Never Knows Taxman And Your Bird Can Sing A Hard Days Night Timothy Leary

Visszafelé (forrás: Fantastic Fives)

Amihez kellett egy épkézláb cím is, Mark I nem maradhatott. Lennon The Void-nak (Az Űr) akarta elkeresztelni, de ez túl egyértelmű utalás volna Timothy Leary-ék LSD-könyvére, amelyben az űr „a látszatvilág mögötti valóságot” jelenti. Lennon második ötlete jobbnak bizonyult: nem először egy Ringo Starrtól származó elszólást használt fel. Annak idején az „A Hard Day’s Night” fordulat is a dobos száját hagyta el, majd avanzsált dal-, album- és filmcímmé. Egy két évvel ezelőtti interjúban Starr pedig azt találta mondani, „Tomorrow Never Knows” („A Holnap Sosem Tudja”). Ennél sejtelmesebben találóbb címet nem kaphatott volna ez az egészen különleges alkotás.

9:44-nél az is látható-hallható, hogy Lennonnak már két évvel ezelőtt megtetszett Starr benyögése